Virksomhedsanalyse
Med skærpet konkurrence gælder det om at trække på alle ressourcer for at øge virksomhedens vækstpotentialer.
FirmaSynergi tilbyder diverse analyser. Disse kan evt. udmønte sig i en decideret virksomhedsstrategi, der alt efter den enkelte virksomheds behov kan omfatte følgende emner og/eller forslag til ændringer:
- Historie (”Storytelling”)
- Mission/vision/værdisæt
- Marked
- Konkurrenter
- Kunder
- Leverandører
- Produktportefølje
- Produktpositioneringer
- Personale/organisation
- Produktionsapparat
- “Key Performance Indicators” (udvalgte måleparametre)
- Kommunikationsstrategi internt og/eller eksternt
- Corporate Social Responsibility
- Brug af eksterne ressourcer (f.eks. interim management og outsourcing)
- Diverse analyser, f.eks. SWOT (virksomhedens stærke og svage sider; eksterne muligheder og trusler) og Boston Matrix
En strategi udformet af eller med hjælp fra FirmaSynergi indeholder også forslag til handlingsplan med økonomiske parametre.