Kunden i centrum

Kunden i centrum
Salg af virksomhedens produkter eller ydelser kan ses som nøglestenen i virksomhedens succes og overlevelse. Uden salg intet firma. Salgsafdelingen skal have noget at sælge, og varerne skal leveres til kunden på rette tid og sted, men vigtigst af alt, så skal virksomheden hele tiden have kunden i fokus. Man kan gå så langt som til at sige, at det er kunden, der sætter dagsordenen. Virksomhedens produkter eller ydelser skal leve op til kundens ønsker og behov. Ved B2B-salg er det yderst vigtigt at forstå kundens forretningsgrundlag for at kunne opbygge en langsigtet relation mellem kunde og firma.

I nogle tilfælde kan kunden gå rundt med latente, uopdagede behov, som kan vækkes til live ved den rigtige markedsføring på rette tid og sted. Og det er her, at FirmaSynergi kan gå ind og hjælpe. Hvis virksomheden godt ved, hvad der skal til, men ikke kan overkomme de opgaver, som den gerne vil for at skabe bedre kendskab til sine produkter eller ydelser, kan FirmaSynergi også være med til at løse de kapacitetsproblemer, som virksomheden måtte have; enten ved at løse enkeltstående problemer, arbejde på et projekt eller være den forlængede arm over længere tid.

Typiske arbejdsopgaver indenfor salg og markedsføring
Eksempler på arbejdsopgaver, som FirmaSynergi gerne hjælper med:

  • Markedsanalyse
  • Konceptbearbejdelse
  • Udarbejdelse af salgsstrategier
  • Visuel reklame og mediaplan
  • Markedsføringsplaner og -kampagner
  • Imagepleje
  • Corporate Branding
  • Salgstræning og/eller -coaching