Forretningsudvikling III

Virksomhedsanalyse
Med skærpet konkurrence gælder det om at trække på alle ressourcer for at øge virksomhedens vækstpotentialer.

FirmaSynergi tilbyder diverse analyser. Disse kan evt. udmønte sig i en decideret virksomhedsstrategi, der alt efter den enkelte virksomheds behov kan omfatte følgende emner og/eller forslag til ændringer:

  • Historie (”Storytelling”)
  • Mission/vision/værdisæt
  • Marked
  • Konkurrenter
  • Kunder
  • Leverandører
  • Produktportefølje
  • Produktpositioneringer
  • Personale/organisation
  • Produktionsapparat
  • “Key Performance Indicators” (udvalgte måleparametre)
  • Kommunikationsstrategi internt og/eller eksternt
  • Corporate Social Responsibility
  • Brug af eksterne ressourcer (f.eks. interim management og outsourcing)
  • Diverse analyser, f.eks. SWOT (virksomhedens stærke og svage sider; eksterne muligheder og trusler) og Boston Matrix

En strategi udformet af eller med hjælp fra FirmaSynergi indeholder også forslag til handlingsplan med økonomiske parametre.